Föreningen

Föreningen Alva Forsius minne rf. – Alva Forsiuksen muistoyhdistys ry . grundades i juni 2013. Föreningens syfte är att förvalta Alva Forsius minne och livsverk samt främja värderingar som var viktiga för Alva Forsius. Föreningen sprider mångsidig information om Alva Forsius livsverk genom att ordna seminarier och andra evenemang kring teman som var viktiga för Alva Forsius. Föreningen ordnar årligen en minneshögtid på Alva Forsius födelsedag den 24 maj. Föreningen kan även dela ut stipendier till verksamhet som främjar värderingar som var viktiga för Alva Forsius, samt upprätta en staty till minnet av Alva Forsius.

Styrelsemedlemmarna 2018:
Mikaela Nylander ordförande, Birgitta Palmqvist sekreterare, Kirsti Sund kassör, Liisa Tuomala och Jenny Törnroos.

Alva Forsius uppvaktades på sin Födelsedag den 24.5.2018Alva Forsius födelsedag 2018